aktivita vrchního inspektora Puncovního úřadu a soudního znalce

Vyřízení reklamace spotřebního zboží ve světle nového rozsudku Nejvyššího soudu ČR

21. října 2011 v 23:01 | Mgr. Roman Kopečný |  Spotřebitelé
Dnes bych rád upozornil na "novinku", která se týká spotřebitelů, tedy nás všech. Pro její důležitost se jí budu zabývat přesto - resp. právě proto - že výrazně přesahuje rámec puncovnictví.
Pod stejným názvem byl publikován článek, který informuje o důsledku, který by měl přinést do praxe tento rozsudek Nejvyššího soudu ČR a i judikatura předchozí - jak v publikovaném článku autor uvádí. Odkaz na znění tohoto rozsudku je uveden pro ty, kteří si chtějí vychutnat právnickou češtinu s tím, že si následně oddychnou, že zůstali - snad - i nadále duševně zdrávi.
Oproti předchozí praxi a zejména oproti postoji ČOI došlo ke sjednocení výkladu příslušných zákonných ustanovení. Dříve se vyžadovalo od spotřebitele, aby sám aktivně zjišťoval, zda byla jeho reklamace prodejcem v zákonné třicetidenní lhůtě vyřízena. Za tímto účelem se obvykle musel spotřebitel do provozovny prodejce osobně dostavit - a to nejlépe s důvěryhodným svědkem - aby zjistil, zda po uplynutí této lhůty je reklamace vyřízena. V opačném případě bylo třeba, aby byl schopen nesplnění této povinnosti ze strany prodejce dokázat - proto ten svědek.
Dnes je situace již jiná. Pokusím se tedy shnout citací z výše uvedeného článku:
... ve světle nejnovější judikatury obchodník splní svou zákonnou povinnost vyřídit reklamaci v třicetidenní lhůtě pouze za předpokladu, že v téže lhůtě vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace. Jedině tak zabrání vzniku nevyvratitelné právní domněnky o neodstranitelnosti reklamované vady, která má za následek, že zákazník má nárok na úplnou výměnu zboží, popř. i na odstoupení od smlouvy a tedy i na vrácení kupní ceny.
O způsobu vyřízení reklamace je možno zákazníka informovat jakýmkoli způsobem (telefonicky, SMS zprávou, e-mailem, doporučeným dopisem, osobně apod.), lze však doporučit, aby se tak dělo způsobem prokazatelným (např. uschováním dodejky od doporučeného dopisu nebo zákazníkem podepsaného prohlášení, že byl o výsledku reklamace vyrozuměn). Je třeba zdůraznit, že nestačí, aby ve lhůtě byla zpráva o vyřízení reklamace zákazníkovi odeslána, ale musí mu v téže lhůtě být i doručena. Je proto třeba jí odeslat s dostatečným předstihem.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Bull Bull | 18. března 2013 v 18:50 | Reagovat

Tak to je mazec.To mají vyčůránci další možnosti jak proprudit prodejce.

2 viagra viagra | E-mail | Web | 23. dubna 2015 v 12:38 | Reagovat

Hello!
<a href="http://viagra4sildenafil.com/">buy viagra on the internet</a> , <a href="http://cialis4tadalafil.com/">cheapest cialis generic</a> ,

3 generic_viagra generic_viagra | E-mail | Web | 29. dubna 2015 v 13:02 | Reagovat

Hello!
<a href="http://fast4delyvery4viagra.com/">generic viagra</a> , <a href="http://fast4delyvery4cialis.com/">cialis fast delivery</a> ,

4 for for | E-mail | Web | 1. května 2015 v 10:37 | Reagovat
5 without without | E-mail | Web | 19. června 2015 v 12:39 | Reagovat
6 generic_viagra generic_viagra | E-mail | Web | 7. července 2015 v 13:28 | Reagovat
7 delivery delivery | E-mail | Web | 8. července 2015 v 9:29 | Reagovat
9 purchase_cialis purchase_cialis | E-mail | Web | 3. února 2017 v 6:14 | Reagovat
10 illness_family illness_family | E-mail | Web | 9. února 2017 v 22:48 | Reagovat
11 delivery delivery | E-mail | Web | 1. dubna 2017 v 9:16 | Reagovat
12 ViagRek ViagRek | E-mail | Web | 26. dubna 2017 v 22:17 | Reagovat

viagra generique silagra

      <a href=http://buyviagraonlinezrx.com/>viagra online</a>

    <a href="http://buyviagraonlinezrx.com/">buy viagra online</a>

    viagra levitra or cialis

13 cialis cialis | E-mail | Web | 30. dubna 2017 v 22:56 | Reagovat

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama